BETALINGSMÅTER

jazz-jazz.no samarbeider med Klarna og PayPal. Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist
  • Klarna Delbetaling eller konto (du må søke om å opprette konto hos Klarna)
  • VISA / Mastercard
  • PayPal

Ta gjerne kontakt med kundeservice ved spørsmål vedrørende gjennomføring av betaling på telefon 51 90 51 20.

 

PRISER

Alle prisene i nettbutikken er i norske kroner og er oppført inklusiv merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer og trykkfeil.

 

LEVERING

Normal leveringstid er  2-3 dager for lagerførte varer. Vi behandler ordrer og utsendelser fortløpende hver dag, mandag til fredag, 08:00-16:00. Vi levere til alle adresser i Norge. Ønsker du å bestille fra utlandet må du kontakt kundeservice.

 

FRAKT

Vi sender fraktfritt i hele Norge på alle kjøp hos jazz-jazz.no Alle privatsendinger blir gjennomført i samarbeid med Bring. Pakkene sendes som klimanøytral servicepakke med sporing som blir utlevert til ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Hentemelding og sporingsvarsel blir kommunisert via SMS eller epost. Det er viktig at du legger inn korrekt e-postadresse og/eller mobilnummer når du bestiller.

Postens hentefrist er 14 dager. Du har selv ansvaret for å hente pakken din innen 14 dager etter ankomst. Se konsekvenser for pakker som ikke blir hentet i avsnitt UAVHENTEDE PAKKER.

Skulle det oppstå forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt eller forsinkelsen skyldes Force Majure. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering blir beløpet refundert.

UAVHENTEDE PAKKER

Pakker som ikke blir hentet i henholdt til avtale anses som avtalebrudd, og omfattes ikke av angreretten. Uavhentede pakker som kommer i retur til oss vil bli belastet med NOK 400 for å kompensere for påløpt frakt- og ekspederingskostnad.

 

UNDERSØKE MOTTATT BESTILLING

Når du mottar pakken anbefaler vi at du undersøker om innholdet samsvarer med bestillingen din. Sjekk for transportskader og mangler. Om du finner avvik ta kontakt med vår kundeservice snarest, slik at vi kan rett opp i dette.

 

RETUR OG BYTTING

Som kunde har du rett til å bytte en kjøpt vare innen 14 dager etter at du mottok varen. Din angrerett/returrett  begynner å løpe den dag du tok mottok varen. Det skal meldes i fra til oss om at du angrer deg. Det gjør du ved å fylle ut medfølgende returskjema. 

En retur forutsetter at varen er ubrukt, i original emballasje og i samme stand som da du mottok den. Hvis varen viser tegn som tyder på at den er blitt brukt gjelder ikke angreretten og returen vil ikke bli godkjent (sminkeflekker, sigarettlukt, parfyme o.l. ).

Ønsker du å bytte, levere tilbake, eller reklamere en vare kan du enkelt gjøre dette ved å legge varen i sin originale emballasje, og fylle ut medfølgende returskjema.

Du må kontakt kundeservice for å få tilsendt frankert fraktetikett som du fester på forsendelsen. Deretter innleverer du den ferdig frankert pakken på postkontor/post i butikk. Kunden har selv ansvaret for returpakken frem til den ankommer oss.

Varer kjøpt på jazz-jazz.no kan ikke byttes eller returneres i butikker som fører Aleksander eller Jazz. Likeledes gjelder motsatt vei. Produkter som er kjøpt i annen butikk kan ikke byttes i nettbutikken jazz-jazz.no

Merk at vår returadresse er:
Jazz Design
Postboks 1055 Hillevåg
4095 Stavanger

Last ned angrerettskjema (PDF)

Ta gjerne kontakt med kundeservice ved spørsmål om retur og bytting på telefon 51 90 51 20.

 

REKLAMASJON

jazz-jazz.no følger  forbrukerkjøpsloven. Dersom det som har blitt bestilt har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet, avhengig av saken. Reklamasjonsfristen er i utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. For at en feil eller mangel gjøres gjeldene må forbruker reklamere innen rimelig tid etter at hun eller han oppdaget eller burde ha oppdaget det. Det gjøres oppmerksom på at slitasje som følge av vanlig bruk ikke er grunnlag for reklamasjon. Alle henvendelser angående varer kjøpt i butikk må rettes til butikken den er kjøpt i.

Ta gjerne kontakt med kundeservice ved spørsmål om reklamasjon på telefon 51 90 51 20.

 

FORCE MAJEURE

jazz-jazz.no tar forbehold om Force Majeure, det vil si dersom det oppstår hendelser utenfor partenes kontroll. Ved inntreff av Force Majeure vil forpliktelsen ovenfor kunden kunne bli stoppet og avtalen opphevet. Eksempler på situasjoner som kan henføres Force Majeure:

  • Lovendring eller inngrep fra offentlige myndigheter
  • Arbeidskonflikt/streik/lockout
  • Transportforstyrrelser
  • Brann/eksplosjon
  • Naturkatastrofe
  • Krig/opprør